Farväl örebro, vi hörs och ses.

det är med delade känslor som jag lämnar örebro
staden som blev känd för sina feta skor
som en gång i tiden var något unikt
för hela närkeslätten typ som gustavsvik
är för dom som växer upp i dag
och lär sig simma i sveriges största äventyrsbad
kommer sakna att promenera vid slottet
och få ta ett dopp på sommarn i kvinnerstabrottet
vet ingen stad som är lika vacker
och där det finns så tunga lokala akter
som organ donor och skuggan av svampen
millencollin, narkimic och truckfighters
har svårt o förstå att denna tid är förbi
och att det nu är omständigt att glida till we
för att snacka skit och fördriva tid
farväl vi hörs och ses i nästa liv


farväl örebro vi hörs och ses
nu paffar jag iväg till min lägenhet
har lämnat almby för malmaberg
och det var knappast nått jag hade räknat med


vill ta tillfället till akt att tacka alla som
kom in i mitt liv efter min flytt till örebronx
ni fick verkligen mig o trivas bra
och ser tillbaks med glädje på min tid i stan
har stiftat bekanskap med peter flack
ronnie petterson, kronblom, cajsa warg
och sjukt många andra kända profiler
som engelbrekt bonden som levde på medeltiden
flytten är nått som vuxit fram
och vart det svåraste beslut jag tatt sen hjälmarn brann
är medveten om att det kommer ta tid
innan jag fyller tomrumet efter cafe deed
blir nostalgisk när jag tänker på stallet
o saknar redan badminton och frulle på backahallen
har aldrig förr känt mig så ambivalent
vill bo kvar men samtidigt vill jag flytta hem


farväl örebro vi hörs och ses
nu paffar jag iväg till min lägenhet
har lämnat almby för malmaberg
och det var knappast nått jag hade räknat med


har alltid haft sjukt svårt för avsked
då allt man byggt upp plötsligt blir till brasved
visserligen blir man glömsk med åren
men kommer aldrig glömma ungdomarna på vasagården
ni gav mig alla en känsla av samanhang
och har aldrig fått sån uppskattning nån annanstans
ni kommer lyckas med det ni tar er för
och finnas kvar i mina tankar tills den dan jag dör
tack som fan ni som tog er tid
och lärde mig nästan att teckna i ultrarapid
och även om jag nu bor i Västerås
kommer jag aldrig sluta prata teckenspråk


€farväl örebro vi hörs och ses
nu paffar jag iväg till min lägenhet
har lämnat almby för malmaberg
och det var knappast nått jag hade räknat med.


/ Gammal låt, men sjukt bra!
Har tom hans singel med aoutograf på, jag är cool jag vet ;) hähäh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0