Väck mig inte nu för vem vet jag kanske drömmer

Bara för dig ska jag vandra genom eld,
och trampa på spikmattor för att kunna ge dig hjälp.
Du är mitt liv, min kärlek och bästa vän,
och vad som än händer sen ska jag aldrig släppa dig.
Jag ska vara din prinsessa, om du vill ha mig nära.
Du kom när jag mådde dåligt sen blev alla såren läkta.
Minns första stunden, du och jag på rummet,
och väck mig inte nu för vem vet jag kanske drömmer.

Jag vet jag lovar mycket men jag bryter mer än så,
jag har alltid varit sån, nåt som du måste förstå.
Jag vet att det sårar, men jag ska försöka skärpa mig.
Du är min baby, den vackraste på jorden,
och jag utan dig är som båtar utan roder.


Tänk alla gånger som vänner sagt
Att du, bara du är den bästa dom haft
Dom vill de bästa med allt och dom vill hjälpa dig fram,
men när du verkligen behöver får du ingen hjälp alls

Tänk alla gånger jag suttit hemma
Istället för att hänga med så kallade vänner på fester
Ensamma hemmakvällar med mig själv och ingen annan
Fast i sällskap med mina tankar lät jag timmar vandra

Tänk alla gånger jag ångrar saker jag sagt
Ord som kommit ut i all hast när jag talat för snabbt
Gånger jag sårat andra utan att mena det
Jag ber om ursäkt nu, förlåt men jag menar det

Tänk alla gånger som kärleken satt mig rakt i skit
Tänk alla gånger som jag ärligt tänkt att ta mitt liv
Tänk dig en värld som rasar
Tänk dig människor jag älskat, lärt mig hata
Tänk alla gånger som jag varit ensam
Tänk alla gånger som jag stannat kvar och väntat
Tänk dig ett liv i tårar, när man blivit sårad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0